آغازی بر سال 92

امروز-یا بهتر است بگویم امشب- بعد از مدت ها که اصلا خبری از وبلاگ نقطه  ویرگول عزیزم نگرفته بودم آمدم و خانه تکانی کوچکی کردم.برعکس همه, چند روزی بعد از عید نوروز!نظرات را تایید کردم و جواب دادم و به پیوند هایم سر زدم.البته آنقدر وقت نداشتم که نظر هم بگذارم.آن را گذاشتم برای یک وقت دیگر.اما آنچه که توجهم را جلب کرد این بود که چقدر وبلاگ ها از دسترس خارج تر شده اند!اول و مهم تر از همه وبلاگ برادرم "سه رنگ" بود.یادم است آن وقت ها-بعد از انتخابات 88- کم کم شروع کرده بودم به وبلاگ نویسی.و هرچه می نوشتم صرفا فحش و ناسزا و حرف های مگو و بعضا بی سر و ته بود که خطاب به بعضی حکومتی ها زده می شد.یک روز فیلترش کردند!انتظارش را هم داشتم.با کلی شوق و ذوق از اینکه وبلاگ من هم مثل بی بی سی و بالاترین و شهوانی دات کام و خیلی دیگر از این سایت های معروف اما فیلتر, فیلتر شده است خبرش را به برادرم دادم.به من گفت این کار را نکنم.کلی نصیحتم کرد.اینکه با این حرف ها هیچ چیز عوض نمی شود و ضررش فقط به خود آدم می رسد و توفیری در کار هیچ کس ندارد و اوضاع مملکت درست نمی شود...گفت که بیخیال اینجور حرف زدن ها بشوم.من هم دیدم حرفش منطقی است و جلوی حرف منطقی نمی شود ایستادگی کرد.قبول کردم حرفش را.و از آن به بعد همانطور که او در وبلاگ خودش مطلب می نوشت,برای وبلاگ نوشتم.به دور از فضای سیاسی.البته به فراخور زمان گریزی هم به مسایل سیاسی می زدم.اما نه آنطوری که به ریش قبای کسی بر بخورد.بیشتر طنزوار می نوشتم.البته هر طنزی روی دردناکی هم می تواند داشته باشد...

حالا همان برادر,که مرا نصیحت می کرد و مسلما در وبلاگ خودش هم نصایح خودش را روی نوشته هایش اجرا می کرد,وبلاگش از دسترس خارج شده.فیلتر نه!!کلا از دسترس خارج شده است!کلا می خواهم بگویم مملکت بی در و پیکری داریم...البته این را هم طنز در نظر بگیرید...!

توی پیوند ها که نگاه می کردم وبلاگ های از دسترس خارج شده ی دیگری هم بودند,مثل "دکتر هوهولوهو" که همیشه از خواندن شعرهای طنزش خنده ام می گرفت و دوباره و دوباره خواندن آنها برایم هم لذتبخش,و هم آموزنده بود...آشپزآنلاین هم که باز نمی شود.حتما مسدود شده که اینطور می شود.دارد به سرم می زند این سایت ها و وبلاگ های فیلتر را جمع کنم و همه را در وبلاگم پیوند کنم.والا!کی بی کی است!وقتی بدون فیلترشکن گوگل و جی میل هم به زور باز شود دیگر چه تعجبی باید کرد از "لیست پیوند" هایی پر از سایت های فیلتر!این وسط من مانده ام اینترنت ملی که می گویند دیگر چیست!همین اینترنت مثلا خیلی اینترنشنال است..؟!

عید را هم پساپس به همه تبریک می گویم...مدتی نبودم,این فیسبوک اشتهای آدم را برای نوشتن کور می کند!

نظرات 5 + ارسال نظر
moonman یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 ق.ظ http://moonman92.loxblog.com

سلام:)
چقد خوب که اشتهاتون به نوشتن بالاخره باز شد!
نمیدونم چرا!ولی به محض اینکه اسم وبلاگا رو میبردین روشون کلیک میکردم و میدیدم فیلتره میخورد تو ذوقم!دلتون بایدم پر باشه!یا حداقل از این برنامه ها گرفته باشه!
بهرحال...سال جدیدی شروع شده...میخوایین حادثه ی جدیدی که گفتید و رقم بزنید؟بعد امتحان کنید ببینید کی میفهمه؟؟؟خیلی جالب میشه!!!چون احتمالا هیچکی متوجه نخواهد شد!
سال خوبی داشته باشید

راستش اشتهام برای خیلی از کارها باز شده!احساس می کنم دارم وقتمو بیخودی هدر میدم.من در مقابل اشتهای خودم مسوولم!
فقط منظورتونو از حادثه ی جدید نفهمیدم دقیقا

moonman دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 ب.ظ

دارد به سرم می زند این سایت ها و وبلاگ های فیلتر را جمع کنم و همه را در وبلاگم پیوند کنم
منظورم این بود

آها باور کنین حدس زده بودماااا
نیازی به هیچ اقدامی نیست!بعید نیست وبلاگای عادی رو هم چند وقت دیگه فیلتر کنن...!

طراوت سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:22 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

علیکم السلام شازده.
بابا ول کن این فیسبوکو. یه خاله زنکیه که لنگه نداره! ولا!
بیا و بنویسو و دوستانتو از لذت خوندن نوشته های باحال محروم نکن پسر جان

طراوت اعتیاد به فیس بوک بد دردیه خصوصا اگه با گوشیتم بتونی بری!!
نه دیگه دارم سعی می کنم ترکش کنم.الان تو ترکم ینی.از اول سال تا حالا شاید همش ده دوازده ساعت فیسبوک بودم

belladona سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام فرهاد جون عزیزم عیدت مبارک باشه ایشالله که سال خوبی در انتظارت باشه

مرسیییییییی تو هم دوست خوبم

زینب دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:47 ب.ظ http://daftaresorkhezeinab.blogfa.com/

واسه وبلاگ داداشت خیلی ناراحت شدم
همیشه می خوندمش
حیف شد
خیلی قشنگ می نوشت

اوهوم..سیاسی هم نبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد