معضلی به نام انتخاب رشته!

راست می گفت مشاور سال اول کنکورم که: خوبه که شیش هزار آوردی! اگه 2 -3 هزار میاوردی کارت واسه انتخاب رشته خیلی سخت تر بود!! و من حالا به حرفش ایمان آورده ام.اصولا رتبه های در این رنج, خیلی کارشان دشوار می شود.حساب کن مثلا احتمال داده می شود داروسازی یزد یا اهواز قبول است.ممکن است طرف مثل من دو دل باشد که علوم آزمایشگاهی تهران را زودتر بزند یا داروسازی اهواز را!این وسط بحث انتقالی هم آدم را وسوسه می کند اولویت را بدهد به داروسازی یزد!آنوقت هول و ولا ایجاد می شود که نکند نتواند انتقالی بگیرد و 5 سال مجبور باشد پزیده شود در یزد و بسازد با مردم احتمالا متفاوت فرهنگش!(هرچند عرق نمی کند و زیربغلش بوی جوراب نمی گیرد مثل اینجا!!).

من گرچه راضی ام به جای دور رفتن.هرچه باشد کم چیزی نیست!داروسازی است بابا!زیباترین رشته ی تجربی(فک نکنین قبول میشما!همون جاهای خیلی دورش هم احتمالش بسی پایینه!). اما بابا و مامانم را نمیدانم چطور راضی کنم.باز پدرم ظاهرا راضی است. مادرم اما علنا, و به شدت مخالفت می کند.مخالفتش هم اینطور نیست که بگوید: نه!حق نداری بری و نمیذارم و اینجور حرف ها! مخالفتش در غالب ناراحت شدن است. ناراحت می شود وقتی می گویم می خواهم جاهای دور هم بزنم.می گذارد بروم, اما پیر می شود!و من این را اصلا دوست ندارم.پدرم هم گرچه مرد است, اما دلش زود غمگسار می شود! برادرم وقتی به کاشان رفته بود, بابایم در گوشی اش آهنگ های غمگینانه ریخته بود و همه اش آن ها را گوش می کرد و گاهی خیلی ناراحت می شد... .حالا این اصلا عادلانه نیست که من هم از پیششان بروم و تنهایشان بگذارم.انتظار نداشتند اینقدر زود دور و برشان خالی شود.دوست داشتند این اتفاق ده سال دیگر حداقل بیفتد.

دوست دارم هم دل آنها را به دست بیاورم و هم آینده ی خودم را خوب بسازم.اگر این قضیه ی انتقالی,جدی و قابل اتکا باشد خیلی خوب است.یک ترم را جای دور می روم نهایتا. بعدش می آیم همین تهران خودمان!اینطوری محشر است...هم شهر دلخواه هم رشته ی خیلی دلخواه...

دوستان اگر اطلاعی دارند خیلی ممنون می شوم اگر درباره ی انتقالی و چجوری بودنش بگویند.اینکه هر کسی می تواند انتقالی بگیرد؟من که استان بومی ام گیلان است, اگر مثلا کرمانشاه قبول شوم بعدش می توانم انتقالی بگیرم بیایم تهران؟!این اطمینانی است آیا؟


امیدوارم همه چیز, برای همه خوب بشود...

نظرات 8 + ارسال نظر
www.2fox.org جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:45 ب.ظ http://www.2fox.org

جامعه مجازی روباه در محیطی کاملاً ساده به شما اجازه می دهد دوستان جدید پیدا کنید و علایق، تصاویر و پیوندهای مورد علاقه خود را برای دوستان و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.
www.2fox.org
امکانات سایت
ایجاد یک پروفایل شخصی
مطالب های طبقه بندی شده ، بازی های آنلاین ، امکان ارسال لینک
دارای اتاق گفتگو (چت روم)
ارسال مطلب برای دوستان ، مشاهده مطالب کاربران دیگر
ارسال و دریافت پیام به دیگر اعضا ، ارسال نظر برای پستها ، ایجاد گالری تصویر
به هر کاربر برای مطالب ارسال شده
بحث و گفتگو با سایر اعضا

racy جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ب.ظ http://www.f-racy.blogfa.com

سلام اقا فرهاد خبرم که نکردی من خودم اومدم - اقا فرهاد من یکی از دوستام رفت زاهدان که به خیال خودش ترم دوم انتقالی بگیره و بیاد ولی الان اون یه ترم ُ شده ۳ ترم و با وجود معدل بالای ۱۸ هنوز بهش انتقالی ندادن- انتقالی دادن به این اسونی ها نیست اینا هم که میگن انتقالی میدیم خیلی شرایط سختی دارن و یکی از اونا متاهل بودنه- حالا خودت میدونی- من رشته بهتر رو میاوردم ولی به خاطر اینکه شهر خودم قبول شم رشته پایین تری زدم- و الان خیلی راضیم چون ادم توی شهر خودش احساس ارامش میکنه-

همین ریسکی بودن انتقالی باعث شد که نهایتا تصمیم خودمو گرفتم.خییییییلی دور نمیزنم.ولی دور رو چرا!

belladona جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ب.ظ

من می دونم که بعد از یک ترم اگه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت کنه تو می تونی انتقالی بگیری. ولی نه به یه شهر دیگه به شهر خودت. دانشگاه تهران رو که به این راحتیا نمی تونی انتقالی بگیری این احتمالش بسیار اندکه مگر پارتی کلفت. روش دیگه ای فکر نمی کنم باشه. می تونی از اون شهر دور به هر جا که بخوای جابجایی رو انجام بدی یعنی یکی دیگه پیدا شه مثلا گیلان یا مازندران قبول شده و حالا می خواد بیاد مثلا با یزد که تو قبول شدی جابجایی کنه.این مدلی رو از ترم یک هم می تونی انجام بدی و یا اینقدر بگردی که یه همچین موردی پیدا کنی واسه ترمهای بعد.
هر جا که باشی می تونی یه ترم مهمانی بگیری به هر جا که می خوای فقط یک ترم . بیشتر از یک ترم پارتی کلفت می خواد!
اگه با این رتیه دارو سازی تو دارغوزآباد هم قبول میشی بزن شک نکن.بببین این 7 سال زندگی من تو شهرهای دیگه بهم ثابت کرده که جهنم هم که بری عادت می کنی! نگران مامان بابا نباش باور کن این چند سال به سرعت می گذره و تو بعدش با یه آینده خوب می تونی کنارشون باشی. چه فایده که یه رشته در پیت همون نزدیک خودتون قبول بشی و مجبور بشی بعدش واسه ادامه تحصیل یا کار خوب سالهای بیشتری رو ازشون جدا بشی؟ الان بهتر اینه که تو در اولویت یه رشته توپ رو انتخاب کنی. به نظر من الویت شهر رو وقتی در نظر بگیر که رشته ها مشابهن.مثلا اگه قراره میکروبیولوژی رو بزنی اول تهران بعد مثلا به ترتیب رتبه دانشگاه و شهر.اینقدم نگران بابا مامان نباش اونا راضی ندارن که آینده جگرگوشه شون فدای اونا بشه! اگه نذر داری شب جمعه بسیاره می تونی با فرزند خوب و قدرشناس بودن واسشون عصای دستشون باشی هم الان و مهمتر از الان در آینده که بیشتر بهت نیاز دارن.
کمکی بر میاد در خدمتیم. ما نابغه ها 4 تامون کنکور تجربی دادیم و ای یه ذره تجربه داریم در این زمینه!
در نهایت اینکه هر جور خودت صلاح می دونی.موفق باشی پسر.

دیگه کرمان و بندرعباس و یزد و اهواز رو بیخیال شدم...
ولی جاهای دیگه رو می زنم
دکتری هم قبول نشدم باز لیسانس خوب داریم.رادیولوژی چشه مگه؟تا دکتری هم داره.از اونور متصل میشه به پزشکی هسته ای و اینا... . تحقیقاتی هم هست حالا نه در حد دارو.
تبریز و ارومیه و شیراز و اصفهان و سمنان و... رو دارم میزنم ولی دور تر نه.
دستتونم درد نکنه

طراوت جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

اوووووه!‏ بلادونا چه میکند!‏
رادیولوژی خوبه فقط همین که یکم خطر داره بده!‏
هر جا که بری امیدوارم موفق باشی

خطر که داره کیه ذره...
به نظرم رسیده کامنت بلادونا رو منم یه پست بذارم

belladona شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:25 ب.ظ

من امیدوارم یه شهر نزدیک یه رشته توپ قبول شی

فوسیس چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ

انتقالی تقریباً غیر ممکنه فرهاد. فقط وقتی ممکنه که یه پارتی خوب داشته باشی. تازه اونم شاید!
ببینیم چی قبول می شی!

به! چه عجب از این طرفا!
آره می دونم.منم اصن رو انتقالی حساب باز نکردم.اگه بتونم که خوب عالیه ولی خودمو دارم آماده می کنم واسه 6-7 سال درس خوندن راه دور!
ببینیم اصن!

racy چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.f-racy.blogfa.com

..ღღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ
...ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღღ
.......................ღ♥ღ
...........ღ♥ღ...ღ♥ღ
...........ღ♥ღ
...........ღ♥ღ.........ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ..ღ♥ღ.......ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ......ღ♥ღ.....ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ ......ღ♥ღ
...........ღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥........ღ♥ღ
....................................................ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..............................@@................ღ♥ღ
..............................@@...............ღ♥ღ
................................................ღ♥

racy چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.f-racy.blogfa.com

ممنون که سر زدی راستی انتخاب رشته چکار کردی؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد